Tiny Hand With Light Blue Heart (Δεν) Θες να γίνουμε φίλοι.: Ο θείος απ' το Σικάγο.

Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012

Ο θείος απ' το Σικάγο.

Τόπος: Χωριό μητέρας.
Χρόνος: Αύγουστος 2011.

Ο θείος μας φέρνει ένα τάπερ τίγκα στο σύκο,να το πάρουμε μαζί μας στην Αθήνα.Με βρίσκει σταυροπόδι στην αυλή,να διαβάζω.Κάθεται σε μια καρέκλα,απέναντι μου.Μένει σιωπηλός για λίγο και με κοιτάζει ερευνητικά.
 -Τι διαβάζς εκεί χάμου;
 -Σαρτρ.
 -Ποιος είνι αυτός,μάνα μ';
 -Γάλλος φιλόσοφος.Υπαρξιστής...
 -Σας έφερα σύκα.Μοναχός μου ανέβηκα στη συκιά και τα μάζεψα!
 -Σας ευχαριστούμε πολύ.
 -Σ' αρέσουν,μάνα μ',τα σύκα;
 -Αρκετά.
 -Πάρε να φας τότε,να μου πεις αν σ' αρέσουνε!
 -Δεν μου το καθαρίζετε,γιατί δεν το κατέχω το άθλημα;
 -Άιιι!Συ δεν είσι βλαχάκι,ε;Συ είσι διαβαστερή.Έτσι να είσι,έτσι!'Γω δεν είχα μυαλό και τα φόρτωσα στα κοκόρια.
 -Όχι,όχι!Παλιά καθάριζα.Τώρα δεν ξέρω τι έχω πάθει και το λιώνω,αντί να το καθαρίσω.
 -Μα δι χρειάζεται να το καθαρίσεις!
 -Και πώς θα το φάω;
 -Με την φλούδα,μάνα μ'!Ξέρς τι καλό κάμει στο έντερο;
 -Όχι,αυτό ομολογώ πως δεν το γνώριζα.
 -Αυτό που σι λέω 'γω!Τέλος πάντων.Φέρ'το μου 'δω,να σ'το καθαρίσω.
 -Σας ευχαριστώ.Είναι πολύ ωραίο!
 -Είδις πόσο γλυκό είνι;
 -Ναι,ναι.
 -Και δεν μι λες...Στα γαλλικά τόνε διαβάζεις αυτόνα,το Γάλλο;
 -Ε,όχι!Μεταφρασμένο είναι το βιβλίο.Ναι μεν ξέρω γαλλικά,αλλά όχι άψογα.
 -Κατάλαβα...Ξέρς ποιον θα σι γνωρίσω εσένανε;
 -Ποιον;
 -Τον ανιψιό μ',μάνα μ'!Γιάννη τόνε λένε.Θα τ' αρέσεις σίγουρα.Πολύ ωραίο κορίτσι είσι.Κι έξυπνο και μελετηρό και καλόκαρδο...Τόνε ξέρω 'γω τον ανιψιό!Ξέρς τι παιδί είνι αυτός;Διαμάντ'!
 -Να 'στε καλά,αλλά δεν θα 'θελα να σας τον στερήσω.
 -Όχι,δεν μας στερείς τίποτα!Τι θέλει ένας άντρας,νομίζεις;Μια ωραία και καλή γυναίκα θέλει.Δεν μι λες,μάνα μ'...Να μαγειρεύεις ξέρς;
 -Όχι.
 -Άιιιι!Και ποιος θα σι πάρει,μαρή;
 -Για όλους έχει ο Θεός.
 -Συ θες ένα καλό παιδί,να σι στρώσ'!Κι επειδής είσι Μανιάτισσα,αυτός δεν πρέπει να είνι.Να!Απ' τα μέρη μας να είνι!Ήρεμος...
 -Εγώ τους νησιώτες είχα για ήρεμους,πάντως.
 -Ποιους νησιώτες,μάνα μ';Αααα,θα μι τρελάνει τούτη 'δω!Τι να τόνε κάμεις το νησιώτη;Θα βρομοκοπεί αλμύρα το κρεβάτι σ'!
 -Καλά,«νησιώτη» είπα,όχι «τσιπούρα».
 -Ναι,τελείωνε εσύ εκεί χάμου με τα σχολειά και τις Πανελλήνιες και θα σι μάθω 'γω να φτιάνς τυρί,να μαγειρεύς στιφάδο και να ζυμώνς ψωμί!
 -Δε χρειάζεται να βιαστώ.
 -Τι να βιαστείς,μάνα μ';Θα με παλαβώσεις!Από μικρές τα μαθαίνετε αυτά,σεις οι γυναίκες!Τέλος πάντων,πέρασι η ώρα.Πάω να φάω τώρα.Και να κατέβς το βράδυ στην πλατεία!Θα είνι κι ο Γιάννης.Ευκαιρία να τον γνωρίσεις.

Πράγματι,το ίδιο βράδυ κατέβηκα για καφέ με μία φίλη.Είχα ξεχάσει εντελώς την ύπαρξη του Γιάννη,μέχρι που έτυχε να συστηθούμε.Εγώ είμαι ολίγον τι αντικοινωνική,αλλά όταν οι καφετέριες και τα μπαρ είναι συγκεκριμένα,δε γίνεται ν' αγνοείς για πολύ την ύπαρξη των υπόλοιπων παιδιών.Κάποια στιγμή γνωρίζεσαι με όλους.Το αν θα συνεχίσεις να 'χεις παρτίδες είναι στο χέρι σου.Σ' ένα χωριό,όμως,δεν μπορείς να τους βλέπεις στο δρόμο και να γυρνάς την πλάτη.Μιλάς υποχρεωτικά.Να ένας ακόμα λόγος που δεν θα 'θελα να ζω στην επαρχία!

Για τον ανιψιό τώρα,τι να πω;Ότι ήταν ένα χρόνο μικρότερος;Ότι ήταν κοντός;Ότι ήταν κοκαλιάρης;Και δεν εννοώ πολύ αδύνατος,εννοώ δυο κόκαλα.Αυτό το απωθητικό,όμως.Λες κι έχουμε Κατοχή και το 'χει καταλάβει μόνο αυτός!Το δέρμα;Το εκρού του νεκρού.Είπαμε,μ' αρέσουν οι ανοιχτόχρωμοι,αλλά αυτόνε εάν τον έβαζες μπροστά σε τοίχο και δεν είχε δυο μάτια να σε σταματάνε,θα κουτούλαγες.

Για την ιστορία,ο θείος ξαναήρθε κάνα δυο φορές μέχρι να φύγουμε γι' Αθήνα,αλλά εγώ μόλις άκουγα την φωνή του στην αυλή,γινόμουν Λούης.Μην τον είδατε,λέμεεε!Μάλιστα,την τελευταία φορά είπε στην μάνα μου να μην κοιμάμαι μέχρι τις δώδεκα το μεσημέρι,γιατί θα γίνω τεμπέλα.Ό,τι να 'ναι κοινώς.Τουλάχιστον,όποτε θυμάμαι αυτό το απείρου κάλους σκηνικό,μου προσφέρει απλόχερα ατέλειωτες στιγμές γέλιου.

25 σχόλια:

  1. Αχ εσείς τα μοντέρνα κορίτσια, ούτε σύκο δεν ξέρετε να καθαρίζετε, δίκιο έχει ο θείος, να μάθετε να βάζετε ένα τσουκάλι να φτιάνετε μια φασολάδα ή κάτι παρόμοιο και να την αφήσετε τη Μποβουάρ. Σίδερο γρήγορα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μην τα παίρνεις κι όλα τοις μετρητοίς!!παίξε και λίγο :''ναι θείε μου ,να μου τον γνωρίσεις ,να βρω την τύχη μου....να μου μάθεις το στιφάδο ,να γίνω άνθρωπος...''...λες και τον βλέπεις κάθε μέρα;; θα γέλαγες ακόμα πιο πολύ αν τον πείραζες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χαχαχαχαχα!Καλά κορυφή κάτι τέτοιοι στα χωριά!!Ε και εσύ καλέ μάθε να κάνεις κανά στιφάδο και να μαγειρεύεις!!Πώς θα σε πάρει ο κοκκαλιάρης;;;Τσ τσ τσ!!!Μελετηρηηη εσυυυ!!Δικηγοριναα!!:Ρ:Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Τρεμένς: Αχαΐρευτες παιδί μου,τι να πεις;Τς,τς,τς...

    @Νάσια: Μωρέ το ξέρω και το σκέφτηκα,αλλά λέω μετά «Άσε,μην πάρει τίποτα πρέφα και γίνουμε κώλος!».Είναι κουτοπόνηρος αυτός.Ναι,σίγουρα θα γελούσα περισσότερο.

    @Ρας: Είμαι,πανάθεμα με!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σα δεν αντρέπισι,απόδιουξις του προυξινιό τ'θείου!!!Κι τι θα φκιάσ' η καημενους η Γιάν'ς τωρα, χουρίς του Κ μι του σταυρό;:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχα,να 'σαι καλά βραδιάτικα!Χαχαχαχα.

      Εντάξει,πιστεύω πως μια χαρά θα πορευτεί στη ζωή,ακόμα και χωρίς την Κ. με το σταυρό. :)

      Διαγραφή
    2. Ε ναι αφού εύκολα θα βρει μια γυναίκα με το σταυρό του και τα καρφιά στα χέρια της!:Ρ:Ρ:Ρ:Ρ:Ρ

      Διαγραφή
  6. Στα 19 μου μια θειά σε ένα γάμο μου προξένευε έναν 40αρη.. " Εχει 300 ρίζες ελιες" μου λέει.. Βεβαια εγώ το γύρισα στη πλάκα.. "βεβαίως να τον γνωρίσω.. 300 ρίζες??? ουαου.."
    Είναι απίστευτοι οι θειοι-θειες του χωριου... Βγαλμένοι από τη μηχανη του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω γιατί μου βγάζει τα σχόλια σου μόνο στο Hotmail. :\ Πάντως,είναι όντως απίστευτοι!

    Ο/Η Dear little diary άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο θείος απ' το Σικάγο.":

    Στα 19 μου μια θειά σε ένα γάμο μου προξένευε έναν 40αρη.. " Εχει 300 ρίζες ελιες" μου λέει.. Βεβαια εγώ το γύρισα στη πλάκα.. "βεβαίως να τον γνωρίσω.. 300 ρίζες??? ουαου.."
    Είναι απίστευτοι οι θειοι-θειες του χωριου... Βγαλμένοι από τη μηχανη του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ λέω να τον ακούσεις τον θείο ξέρει τι λέει!
    Άντε να νοικοκυρευτείς και να βάζεις στο μπλόγκ συνταγές :P :P :P

    Χαχαχαχαχαχαχ

    Χαιρετώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έλα μωρέ έτσι είναι στα χωριά. Έτσι είναι και οι παλιότεροι.

    Πάντως νόμιζα πως ολο αυτο με τη γνωριμια θα κατεληγε σε κατι καλο ετσι οπως το είπες... κριμα ! :/ :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Εντμίρ: Σ' έβρισα εγώ;Δε σ' έβρισα!Χαχαχα.Γειααα. :)

      @Ἅλς: Έπρεπε να το καπαρώσω το κουκλί,αλλά είμαι και χαζή! :p Φιλιά.

      Διαγραφή
  10. σύκο φαγωμένο με την φλούδα :))ο ανιψιός νομίζω ότι εμφανίστηκε Αθήνα σε internet cafe! :)) ίσως είδα και το σωσία του :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαχαχαχα απολαυστική για ακόμα μια φορά! Εμένα όταν μου λένε τέτοια φτύνω τον κόρφο μου! :Ρ Αλλά όλα και όλα, σύκο ξέρω να καθαρίζω, μιας και τρώω πάάάάρα πολλά! Απλά μέχρι πέρσι δεν ήμουν σίγουρη αν το λένε σύκο! ΧΡ
    Φιλιά κοπελούδα'μ! :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Στόκος: Ωχ,αμάν! :Ο Φιλιά.

      @Chrysalis: Ωωωω,μερσί!Εγώ γενικά δεν τα πάω καλά με τα φρούτα.Οπ,και πώς νόμιζες ότι το λένε;Χεχεχε.
      Φιλιά κουρίτσ'! :)

      Διαγραφή
  12. Καλά στον πλυθηντικό μιλάς στους θείους σου?

    Μ'αρέσουν πάντως κάτι τέτοιες συζητήσεις, έχουν κι'αυτοί τη σοφία τους κάπου εκεί μέσα... κάπου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Του Γιάν' θείος είνι αυτός,μάνα μ'.
      Κατά τ' άλλα όμως,ναι,έχω ορισμένους θείους που δεν θέλουν να τους μιλάω στον ενικό.

      Σίγουρα,δε διαφωνώ.Αλλά την κρύβουν καλά. :p

      Διαγραφή
  13. Πεθανα στα γελια με την ιστορια.. Σε φανταζομουν να κανεις και την προφορα!! ;) Καλως βρεθηκαμε και κοιμησου οσο μπορεις τωρα γτ θα εχεις αρκετα ξενυχτια απο εδω και περα ;)

    Μαρουλοφιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που γέλασες. :D Α ναιιι,την κάνω στην κολλητή μου την προφορά!Χαχαχα.

      Ναι,το ξέρω,η δόλια. :\

      Φιλούμπες.

      Διαγραφή
  14. Στα χωριά τέτοια περιστατικά είναι συνήθη. Απλά πρέπει να αποδέχεσαι την ύπαρξή τους και να γελάς όπως έκανες.
    Ήξερε ο θείος για το νεαρό με τα κόκκαλα και σε ρώτησε αν μαγειρεύεις. Τι θα τρώει ο καψερός?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό να μου πεις!Προνοητικός ο θείος...

      Μόνο που εδώ δεν παχαίνουμε νεαρούς εμείς!Είμαστε της υγιεινής.

      Διαγραφή
  15. αχαχααχχααχαχα να'σαι καλα κοριτσάκι μου με έκανες και γέλασα!! Να σου πω την αλήθεια, ίσως εκείνο το προξενιό στα 17 με τα γίδια και τα κατσίκια που μετρούσε προίκα ο γαμπρός να μην μου κακόπεφτε τελικά σήμερα!!! Τσαππρρρρρρρ η βλαχοπούλα!! αχαχχαχχαχααχ

    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που γέλασες,Μέλι μου. :)

      Εεεεμ,κρίση έχουμε,ένα αγόρι βοσκό όλες το χρειαζόμαστε!

      Διαγραφή
  16. Xαχαχαχαχα, μα τί τύχη έχασες!!!
    Μια ζωή θα έχεις τι τύψεις σου και δικαίως,χαχαχαχαχα!
    Φιλάκια κοριτσάρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις τώρα γεννήθηκαν οι πρώτες τύψεις... :(

      Φιλάκια,Ματίνα μου!

      Διαγραφή

Στάσου μύγδαλα και σχολίασε!